Közérdekű adatok

1. A hivatal megnevezése, jogállása, irányítása, vezetése

1.1 A hivatal elnevezése: Tápiószecsői Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: hivatal)

1.2 A hivatal Tápiószecső Nagyközség Önkormányzata által alapított, a polgármester irányításával, a jegyző vezetésével működő önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, jogi személy.

1.3 A hivatal az önkormányzat működésével, az önkormányzati döntések előkészítésével és végrehajtásával, az önkormányzati és közigazgatási hatósági ügyek előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látja el.

1.4 A polgármester

a) a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében jogkörében irányítja a hivatalt,

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait, az önkormányzat munkájának a szervezésében a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

c) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

d) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

e) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére, 

f) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében, 

g) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.

1.5 A jegyző

a) vezeti a hivatalt,

b) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

c) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, 

d) gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében,

e) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben,

f) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén,

g) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő,

h) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

i) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át,

j) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben,

k) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről,

l) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat.

 1.6 A hivatal képviseletét a jegyző látja el. A jegyző a hivatal eseti képviseletére a hivatal köztisztviselőinek meghatalmazást adhat.

 1.7 A jegyzőt távolléte esetén az aljegyző vagy az általa kijelölt köztisztviselő helyettesíti.  

2. A hivatal ügyfélfogadási rendje


A hivatalban az ügyfélfogadási idő:


Hétfőn: 13.00 - 16.30 óráig
Kedden: szünetel
Szerdán: 8.00 – 12.00 óráig és 13.00 – 16.30 óráig
Csütörtökön: szünetel
Pénteken: 8.00 - 12.00 óráig tart.

 

3. A hivatal munkarendje


A hivatal köztisztviselőinek és közszolgálati munkaviszonyban álló munkavállalóinak munkaideje heti 40 óra.

A hivatalban a munkaidő: hétfőn: 7,30 - 16,30 óráig; kedden és csütörtökön: 7,30 - 16,00 óráig; szerdán 7,30 - 16,30 óráig; pénteken 7,30 - 12,30 óráig tart.

Image